בבלוג הקודם "המרוויחים הסודיים מתהליכים "בריאים" בארגון" התחלתי לציין את המרוויחים הגדולים מתהליכים בריאים בארגון. וציינתי את העובדים ואת מהנהלים של הארגון. ממשיכה מהנקודה הזאת.
המרוויחים– לקוחות
בוודאי שנכנסתם פעם למשרדים של קופות חולים בהם במסכי מחשב מצוין סדר התקדמות התור. האם יצא לכם פעם לשכור שירותים של רואה חשבון או עורך דין שמנחה בצורה ברורה על שלבי התהליך, על מה שנדרש, צעד אחר צעד. אני מתכוונת לכל המילים האלה כמו שקיפות, שירותיות. האם הזמנתם לאחרונה רהיטים והמובילים התקשרו מראש, בזמן שנקבע – כמו שרציתם. איך היינו נהנים מזה!
המרוויחים – ספקים
הרבה פעמים שוכחים שספקים הם חלק בלתי נפרד וחשוב מעשייה ארגונית. תהליכים בריאים בהקשר של ספקים כמו הוצאת חשבונית בזמן, איתור ספק המתאים ביותר, ביצוע בקרת איכות באתר הלקוח ואחרים יכולים להקל הן על הארגון והן על הספקים בביצוע עבודה, בחסכון בעלויות ובהעלאת שביעות רצון משני צדדים.
המרווחים – הנהלה בכירה של הארגון
מקבלי החלטות, מנכ"לים, סמנכ"לים, דירקטוריון, אנשי מקצוע המגדירים תהליכים, מנהלי איכות, מנהלי ארגון ושיטות, כל אלה הם הנהנים מתהליכים בריאים אשר משפיעים על הצלחה כוללת של הארגון ובפרט על רווחיות, תפוקה ולוחות הזמנים.
לסיכום, רבים מאתנו הם הנהנים הישירים מתהליכים בריאים בארגון. תהליכים כאלה משדרגים את חיינו כעובדים, כספקים או כלקוחות. בנוסף, במבט הארגוני, תהליכים בריאים מוסיפים ערך בעיני הלקוחות, מעלים את שביעות רצונם, מסייעים לצמצום הוצאות, מגבירים את תפוקת העבודה ובכך תורמים תרומה מהותית לרווחיות גבוהה יותר וחיזוק יתרון תחרותי ארוך טווח של הארגון.
על אודות הכותבת – ילנה וילנצ'יק היא מנכ"לית של חברת Effectiveness, מומחית לשיפור ביצועים ארגוניים ומייעצת לארגונים בתחומי ניהול איכות, פיתוח ארגוני ושיפור תהליכים